maandag 3 mei 2010

24/7

Als je vertrekkende vrienden of familieleden naar Schiphol brengt ga je zelf ook een beetje mee op reis. Ook 's nachts om 04.00 uur. Je kunt na het uitwuiven direct naar huis terugkeren of even Schiphol Plaza aandoen. Op een internationale luchthaven bruist het immers. Hoewel? De 24-uurseconomie stagneert hier in de nanacht. Vrijwel alle winkels zijn dicht. De Burger King ('Have it your way') en Starbucks heten me welkom. En nog twee onopvallende eettentjes. De ochtendkranten liggen in plastic verpakt voor de deur van een gesloten kiosk. Twee marechaussees, elk op een Segway, zoeven voorbij. Mijn reisplan voorziet voorts in een voetreis naar de P1.
Als mijn vrienden later deze morgen omstreeks 11.00 uur landen op Skiathos kom ik uit mijn tweede bespreking. Het weerbericht van het KNMI belooft voor Nederland een grijze dag met neerslag en negen graden. Op de A9 is het gedaan met mijn meereisvreugde. Als schrale troost neem ik een slok van mijn White Chocolate Mocha.

6 opmerkingen:

De Harde Werker zei

"Bespreking", echt zo'n pennenlikkerswoord; lekker veel praten, niets doen...

Bedrijfsjournalist zei

Bespreking niet goed? Noem het dan een actiepuntbewaakmoment om intranet te blijven voorzien van stukjes (lees: woord en beeld). Zonder afspraken geen output.

Piet Politiek zei

Ja dat is hetzelfde als vergaderen om borrels af te spreken en borrelen om vergaderingen in te plannen. Zo houden we de bitterballenindustrie lekker aan het draaien!
Gelukkig bestaan er ook nog wandelgangen en achterkamertjes.

Hans zei

Wat is die Bloothooi toch een goedzak; diep in de nacht opstaan, of misschien wel helemaal niet naar bed, om vrienden naar Schiphol te brengen. Schiphol, de luchthaven die bijna alle charterpassagiers op de meest onmogelijke tijden, uren vóór de vlucht, laat opdraven om vervolgens diezelfde passagiers als honden te behandelen. En voor wat betreft die 24-uurseconomie, zelfs voor een flesje kraanwater wordt je daar stevig genaaid.

Joris Linssen zei

Snap je nu waarom hij een blauwe auto heeft? Daar komt dat gele taxibordje zo mooi op uit. Ik heb trouwens uit zeer betrouwbare bron vernomen dat Bloothooi aan het sparen is voor een Mercedes. Toch de ultieme taxiauto. Moet je maar eens opletten als er weer zo'n auto bij hem voor de deur staat de dieselen om straatgenoten op te halen. Als de chauffeur even niet kijkt dan aait hij de auto en heel soms raakt die even de ster aan...

Hans zei

Hè? Raakt die auto de ster aan????? Ikke nie begrijp nie...