zaterdag 1 mei 2010

Majestueus



En daar sjokten we dan, in onze oranje uitdossingen ondersteboven van verbondenheid met elkaar en de koninklijke familie. De Hare Majesteit als wuivende beschermvrouwe voor openbare dronkenschap, koehandel en rommelmarktkoopmansgeest. Overal zag ik Linda de Mol opdoemen die mij gezelligheid inpeperde. 'Ik hou van Holland', moest ik telkens nazeggen. Als een schier eindeloze rij strafregels.
Wemeldinge en Middelburg, zo zou het majestueus geprofessionaliseerde staatshoofd later zeggen, hebben haar heur Koninginnedag teruggegeven. Of woorden van gelijke strekking. Geef mij maar haar moeder terug. De enige, echte Koningin die ik ooit heb gehad.

2 opmerkingen:

Robin Rood zei

Tja, meer kun je er niet hebben gehad, dus goed beschouwd weinig vergelijkingsmateriaal. Maarre, bedenk wel Bloothooi, dat het koningshuis, evenals de adel, is gebouwd op de fundamenten van uitbuiting, moord én inteelt. Lekker hoor, zo'n opgedirkt incestmokkel, dat, tegen de wettelijke verdrukking in, de naam voert van een al heel lang uitgestorven familie.
Waarom staat er een lidwoord voor "Hare Majesteit" in de tweede zin? En waarom schrijf je hare majesteit met hoofdletters? Dat enge mens poept uit hetzelfde gat als jij hoor, Bloothooi...

Hans zei

Nou nou, "meneer" Rood, kan wel wat minder zeg...