zaterdag 22 november 2008

Pre-digitaal

Tot wat voor generatie behoor ik eigenlijk? Zwevend tussen babyboomers en digitalers ben ik zoekende naar de juiste kwalificatie. Geboren in de Koude oorlog, heen en weer geslingerd tussen calvinisme en bandeloosheid. Zo maakte ik de introductie mee van de zakcalculator Casio fx-81. Inmiddels had ik wiskunde als vak al laten vallen. Walkman, MS Dos, teletekst en video waren de zegeningen van mijn puberteit. Eventjes maar. Alles werd draagbaar maar niet draaglijker.
Volgens Wikipedia ben ik er één van de Generation X (generatie Nix), de verloren generatie. Enerzijds easy moneymakers en yuppen. Aan de andere kant ondermeer de punkers.
Ach, als ik later groot ben zal de geschiedenis er wel een draai aan geven. De tijd zal leren welke naam mijn generatie verdiende.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat dacht u van de "volgende generatie", meneer Blootniks?