dinsdag 3 maart 2009

Vak



Ooit was het de policy van Albert Heijn hun klanten niet te hinderen met vakkenvullers, karren en dozen. De gangpaden bleven leeg. Een klant mocht vrijelijk in alle schappen grijpen. Het vakken vullen gebeurde na zessen, als de winkel dicht was. Dat was in de vorige eeuw.
Nu zijn de openingstijden zo ruim dat er continu vakken gevuld worden. Het lijkt soms of ik de vakkenvullers ontrief door iets te willen kopen... Regelmatig rij ik karren weg, of duw stapels dozen opzij voordat ik het gewenst product kan pakken. Onlangs sprak een winkelende mevrouw mij aan. Zij dacht dat ik een medewerker was... Klant zijn is ook een vak.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Tja, dat krijg je als je een AH-tronie hebt...

Anoniem zei

Tja, meneer Blootschap, des avonds moeten de vakkenvullers een minimale leeftijd hebben én zijn ze duurder. En aangezien u als consument te beroerd bent nog een reële prijs voor uw dagelijkse boodschaoppen te betalen, moeten we u overdag wel pesten met de vakkenvullers. Klant zijn is geen vak, wél het kunnen omgaan met de veelal kakkineuze kapsoneslijers uit Driebergen.

Anoniem zei

Hé Blootje, niet zeiken hè. Elke avond is die shop geopend, wil jij anders 's nachts komen vullen?

Anoniem zei

Hé Blootie, grote mattie. Wij gaan die shop wel ff liften.