maandag 9 maart 2009

Voetenkleur



Het zegt iets over een volk als de meeste mannen vrijwel altijd te korte sokken dragen onder hun zondagse broek. De melkflessen met zwarte, stugge haren mogen wat mij betreft bedekt blijven.
Gehuld in lange sokken verslijt men je weliswaar voor oude man. Als ik sokken tot de knie wil kopen is er in de verre omtrek hooguit de keuze tussen zwart, grijs blauw en een enkele keer ('doe eens gek') donkerrood. Mijn mooiste kniesokken komen uit Italie. Daar weten ze van wanten met de voetdracht.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

In de grond van mijn hart beken ik kleur.
Liever blootvoets dan in treurige kunststoffen 'anklets'.
Het heeft wat voeten in de aarde voordat de Nederlandse man zijn onderbeen tot een feest maakt.

Anoniem zei

Grappig, dat Blootpoot het verschil niet kent/weet tussen sokken en kousen. Grappig ook dat hij generaliserend orakelt over "melkflessen" (wie kent ze trouwens nog?) en zwarte haren; de meeste Nederlandse mannen zijn blond. Kortom, slechte beurt voor deze man die telkens weer apart wil zijn en daardoor Ć¼berburgerlijk is.

Anoniem zei

Voetenkleur is voetengeur...

Anoniem zei

Papa fume une pipe et mama pipe papa...