maandag 18 maart 2013

Verse bloedworst




Het is half oktober in Gent. In osteria Per Bacco aan de Sint-Jacobsnieuwstraat lunchen we vrijdagmiddag. Gevieren. Een tafel verderop zit kunstenaar Michael Borremans, in 1963 geboren te Geraardsbergen, onbedaarlijk te flirten. Met een model, leerling of bewonderaarster. Zij is - ruw geschat - geboren rond 1990, waar is me onbekend. Ze vormen een eiland tussen de antipasta, primi, secondi en dolci. Gaan in elkaar op en lijken weinig acht te slaan op de andere aanwezigen. Het romantisch tête à tête vormt een stijlbreuk met hen waarmee ik 'voor zaken' disgenoot ben. Voorzien van wijn, dat dan weer wel. Zulks kan gerust in Vlaanderen. 

Plots speelt de schilder harmonica. Een verstilde melodie weliswaar. Zijn model laat zich de muzikale huldebetoon welgevallen. Net als ik de Chitarrelle al polpo e pinoli. 

Onderweg naar station Gent-Sint Pieters lees ik op een bord: 'vandaag verse bloedworst'. Even verderop een aanplakbiljet, met de tekst: 'direct meisjes gevraagd'. In een onbekende stad verzeil je pardoes in de rosse buurt. Of is het misschien een oproep van Borremans. Voor modellen. En had ook hij een zakenlunch.

     

6 opmerkingen:

Hans zei

"Het romantisch tête à tête vormt een stijlbreuk...", maar dan wél een door Bloothooi verzonnen stijlbreuk; het moet namelijk tête-à-tête zijn, met twee stijlvolle koppeltekens...

Hans zei

Zoals het zich thans laat aanzien, kan ik "Bloothooi" wel uit mijn favorietenbalk halen...

Bloothooi zei

@Hans, wel een compliment dat Bloothooi in jouw favorieten stond.

Hans zei

Ik wil geen compliment, IK WIL BLOOTHOOI...

Hans zei

Bloothooi staat nog steeds bij mijn favorieten; vraag mij inmiddels af waarom...

Fred Zelders zei

Wat jammer, wat jammerrrrr.

SInds bijna een jaar geen nieuwe Bloothooi posts meer :-(