woensdag 30 juli 2008

Vetzucht


In de schappen bungelt de foto van een Noord-Hollandse deerne. In dit geval tussen de vette roomboterkoekjes en andere baksels. Welke lekkernijen beveelt ze behalve zichzelf aan? En hoeveel mag ik er dan van nemen? Door de uitnodigende glimlach koop ik juist een extra pak cakemergpijpjes. Haar verschijning is een aansporing, een vergoeilijking bijna, 'Het mag van Sonja'.
Zonder gewichtsconsulente ben ik groot gebracht. Als ik er al een had was het mijn moeder of de schooljuf, die dit zware consulentschap er gewoon belangeloos naast deden.Tegenwoordig is er Sonja die lijn brengt in het leven van velen. Tot in de supermarkt aan toe.
Voordat super-Sonja een lumineus dieetidee kreeg werd er ongans geschransd. Haar gewichtsideaal mag dus enige naam hebben. Tegenwoordig legt Sonja extra gewicht in de schaal met een heuse foundation. Voor hulp aan kinderen tot 5 jaar, lijdend aan ondergewicht in de Filippijnen, Sudan en Mongolie. Met de opbrengsten van vetzuchtige medemensen de hongerigen voeden…. Zonder dikdoenerij wordt dus al etend de kloof tussen rijk en arm geslecht. Wat is mevrouw Bakker eigenlijk een onbaatzuchtig medemens.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Wederom een heldere observatie waar de heer bloothooi zich van zijn beste (vrouwelijke) kant laat zien.
Maar waarom zoveel hooi waar het bloot is geweest.
Ik wil de heer bloothooi dan ook uitnodigen voor een hapje waarvoor ik mijn beste creatie zal aantrekken.

Anoniem zei

Bij Bloothooi is op bepaalde plaatsen juist sprake van veel bloot waar ooit hooi welig tierde. Enfin, het is maar hoe je het bekijkt.
Voor een hapje ben ik overigens altijd in. Graag.