vrijdag 1 januari 2010

Normaal



Bij de Albert Heijn lag het dagblad in stapels bij de kassa. De Telegraaf mocht je gratis meenemen. Een oudejaarsdoceurtje. Dus ik dacht, ach wat kan mij 't schelen. Laat ik de krant van wakker Nederland een kans geven. Of zij mij.
Op de voorpagina begint het al. De ouders van nationale terreuraanslagverhinderaar toosten op zoon Jasper. De held zelf is door de FBI veilig opgeborgen in een 'safehouse'. Op pagina 3 verklaart Rob Hoogland dat hij 'zoals alle normale mensen' op oudejaarsavond 'om precies te zijn om nul punt nul nul uur' om champagne roept. Eén pagina verder de rubriek Stan Huygens Journaal. Daarin doorgaans minder normale mensen, meestal bekende Nederlanders, met een glas in de hand. Die weten vaak wel dat je champagne bij voorkeur niet met oud en nieuw drinkt. De combinatie met vette oliebollen is helemaal af te raden. Tenzij je zoals de meeste normale mensen goedkope belletjes schenkt. Goed dat Rob Hoogland weet wat normaal is. Hem wens ik vooral een normaal nieuw jaar toe waarin hij niet voor mij schrijft en ik hem niet ga lezen.
Voor ieder ander: een buitengewoon, bijzonder en bekoorlijk 2010.

3 opmerkingen:

De (ex)-Trouwe Blootadept zei

DE Albert Heijn of Albert Heijn?
Ja, als het maar gratis is, dan stapt zelfs Bloothooi van zijn geloof af... In het woordenboek wordt zoiets "hypocriet" genoemd. En dus mijn goede voornemen: niet meer Bloothooi lezen. Hij gaat voortaan maar voor zijn soortgenootlijke adepten, de linkse, politiek correcte, gesjeesd studentikoze pseudograchtengordelintelligentsia met hun eigen politiek correcte krantjes, schrijven.

Rembrandt zei

Hé, nieuw kleurtje op Blootblauw.

Armand de Brignac zei

Zou Bloothooi de uitspraak "Tenzij je zoals de meeste normale mensen goedkope belletjes schenkt." nader willen toelichten; waar haalt hij deze wijsheid vandaan?
En wat bedoelt hij met "goedkope"? Voorts, wat zijn volgens hem "normale" mensen?
Tot slot, wanneer zijn "belletjes" goedkoop?
Wellicht zou Bloothooi zich in het nieuwe jaar kunnen voornemen stellingen iets minder ongenuanceerd te poneren.
Als u mij permitteert, één ongenuanceerde stelling mijnerzijds: Ik denk niet dat Bloothooi zich ooit mijn topproduct zal kunnen veroorloven.