zondag 4 april 2010

Speurtocht

Regelmatig ben ik op zoek. Naar sleutels, portemonnee en vulpen. Visitekaartje, trui, onderbroek of het juiste woord. Niet elke speurtocht leidt altijd tot de gewenste vondst. Dat hindert niet daar ik soms wat zoekerig van aard ben. De diepere betekenis van het zoeken naar versierde eieren echter ontgaat me. Voor de gelegenheid worden eieren gekookt, vervolgens beplakt dan wel beschilderd en daarbovenop neemt iemand de moeite deze te verstoppen. Hoewel de verstopte paaseieren tegenwoordig van chocolade zijn, verpakt in gekleurd zilverpapier, gaat het jaarlijkse zoeken onverminderd voort.
Elk jaar wil ik weten wat de reden is van deze speurtocht. Maar dan is Pasen voorbij en laat ik het er bij zitten om het uit te zoeken.

1 opmerking:

De Paashaas zei

Kijk eens op Google Blootei. En zoek dan gelijk eens naar andere rituelen waarvan de meesten de diepere betekenis niet (meer) weten.