maandag 5 april 2010

Toeteren

Sommige spullen worden nog mooier als er een verhaal aan kleeft. Aan materie met een zekere historie hecht ik veel waarde. Neem nu de geschiedenis van mijn schuifbazuin.
Na jaren geblaas op een houten sopraan en tenor blokfluit was het hoog tijd voor het ruigere werk. Mijn genereuze ouders schonken mij aan het eind van de middelbare school een geldbedrag. Waarom weet ik eigenlijk niet want ik toog van school naar school en zakte magistraal voor het eindexamen. Met de donatie kon ik iets nuttigs gaan doen meenden mijn vader en moeder. Rijlessen nemen of zo.
Autorijden kon me echter nauwelijks bekoren. Liever liet ik me rijden. Wat me wel boeide waren de noten van de zwoele en swingende jazzmuziek. Dagdromend van spelen bij een grote band werd ik verblind door de glans van glimmend koper.
Bij een gerenommeerde muziekzaak in Utrecht kocht ik een tweedehands trombone. Een King Cleveland. Met de aanschaf van het koperen blaasinstrument schoof ik de toekomst voor me uit.

3 opmerkingen:

Dick Bolt zei

Heb je nu wel of niet een middelbareschooldiploma op zak? De rest is oninteressant, gaaaap...

Bloothooi zei

Wat een oninteressante vraag. Gaaap...

Dick Bolt zei

Nou ja, ik vroeg het mij af omdat je vanmorgen om 07.32 uur op de driesprong Nijendal/Hoofdstraat op je klapfiets naar een verkeerslicht stond te kijken alsof je voor het eerst van je leven zo'n verkeerslicht zag. Gediplomeerde middelbare scholieren hebben al wel ervaring met verkeerslichten.