zaterdag 13 december 2008

Hugo's Diep

Wat het met Bloothooi is, ik weet het niet. Momenteel vormt Bloothooi een digitaal blok aan m'n been ('een blog aan mijn been'). Wat ooit begon als proefblog werd een fotoblog. Met ietwat beschaafde miniatuurtjes dan wel beschouwende cursiefjes.
Bloothooi mag best brutaler en persoonlijker. In weinig woorden iets kwijt willen, elke dag, het kan gedurfder. En het beeld dan?
In de week van het tijdschrift kocht ik Hollands Diep. Daarin is de combinatie mooie fotografie en dito tekst een beproefd concept. Waarschijnlijk daarom verschijnt dit magazine slechts vier keer per jaar. Om de kwaliteit hoog te houden.
Dat maakt het verschil. Dagelijkse 'airplay', te (Bloot-)hooi en te gras publiceren, brengt ook regelmatig rommel voort. Dan is het zaak om de rommel te variëren. En te bloggen over onderwerpen waar op Bloothooi nog niet over eerder geblogd is. Wie weet met medewerking van een gastredacteur of externe fotograaf.
In januari 2009 volgt de week van Bloothooi en zal er zeven dagen voluit geëxperimenteerd worden. Bloothooi wordt tijdelijk een bloglab.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Loopt heer Blootlab nu ineens tegen zijn eigen zwakte aan?
Kan hij het niet meer alleen?
Is hij nu al uitgekakt?
Zijn de artistieke ideeën op?
Vindt hij zijn cursiefjes ineens 'rommel'?
Valt Bloothooi ineens in het diepe?
Is zijn geesteskindje inderdaad een 'blog' aan zijn been?
Staat Bloothooi écht in zijn nakie?
De week van Bloothooi zal het ons én hem leren.

Anoniem zei

Geweldig om te zien hoe deze blog evolueert!

Ik verheug me nu al op januari...

Anoniem zei

Ja ja, 'ouwe blootbok', Hollands Diep: "In de overvolle schappen van nu staan bladen over mode, reizen, huis en interieur, voetbal, vorstenhuizen, pubers en televisiesterren. Maar er is niet één blad dat over het avontuur bij uitstek gaat: de cultuur. Voor zo’n blad is het de hoogste tijd. Waar vervlakking toeslaat is er behoefte aan verdieping."
En die 'verdieping' trof ik onlangs aan in uw 'culturele' blaadje: Scarlett Johansson!!
Moet ik uw lezers nog uitleggen wie Scarlett is?
Nee hè?
Voorlopig weer genoeg cultuur.