Reizigers proberen een plaatsje te bemachtigen. In het treinverkeer dat na een 'verstoring' geleidelijk op gang kwam. Een beetje vorst en maxima in de min brengen het koninkrijk onder de sneeuwlijn aan het wankelen.
7 opmerkingen:
Anoniem
zei
En ja, heer Blootprop, niets zo erg als een botte kaaskop, want nergens in de wereld zijn ze zo onbeschoft als hier, die zich al in de trein wurmt als andere reizigers nog bezig zijn met uitstappen.
Proppen? Da's nog niet alles. Weleens in de trein en/of bus vlak naast een ongewassen persoon gestaan, die een halfuur in de regen heeft gelopen, de vorige avond twee knoflooktenen heeft gevreten en staat te ruften uit al zijn lichaamsopeningen, terwijl je geen kant op kunt? Al moet ik dagelijks op mijn blote knieën van Assen naar Maastricht vv kruipen; liever dat, dan ooit nog in de spits met dat veevervoer te moeten reizen. En maar reclame maken over "groen reizen". Als alle automobilisten tegelijk overstappen op ov, loopt datzelfde ov compleet vast en sta je nog langer naast die rufter.
Je piept wel anders, Hans, als over een paar jaar alle olie op is door aanstellers als jij die te kleinzerig zijn voor het OV en iedere dag prinsheerlijk in hun eigen broeikasbak, slechts voor 20% gevuld, naar het werk scheuren. :)
Het gaat allemaal om vraag en aanbod. De NS haalt er toch geen enkel voordeel uit twintig extra, lege treinen te laten rijden? Zou echter blijken dat er twintig extra treinen gevuld kunnen worden; dan zal het bedrijf die kans op extra inkomsten niet aan haar neus voorbij laten gaan.
En het woord van de dag is... "extra"!
Na een dag in Chiang Mai (waar geen OV is), kan ik je vertellen, zal iedere treincriticus (zoals Hans) inzien wat een geweldige uitvinding het OV is. Files zijn eerder regel dan uitzondering en een mondkapje heeft hier meer nut dan in een kolencentrale.
Tot slot heb ik nog een passende bijnaam voor Hans: blogpropper. Op menig blogreactieforum zou je de echo van je eigen ademhaling kunnen horen als Hans het niet vol zou proppen met reacties. En onder Hans vallen ook alle pseudoniemen waar vadertje onder post. :)
Mooie berichten, overbuurman! Ik zal in de toekomst vaker terugkomen om je gedichtjes over m'n thuisbuurt te lezen. :)
Zo zo dochter, gaan we nu ook al de strijd aan op andermans blog? Het moet niet gekker worden. Maar ik heb 'm wel door. Je bent jaloers op de enorm grote lezersschare van Hugo en daar wil je op meeliften.
Tja Fred, in de grote Japanse steden zijn al decennia lang op de metrostations 'proppers' in dienst; niets nieuws dus, ook dat filmpje op Youtube niet. Wat dit filmpje echter zo leuk maakt, is dat één van die proppers na gedane arbeid naar de grond kijkt of er geen lichaamsdelen zijn blijven liggen.
7 opmerkingen:
En ja, heer Blootprop, niets zo erg als een botte kaaskop, want nergens in de wereld zijn ze zo onbeschoft als hier, die zich al in de trein wurmt als andere reizigers nog bezig zijn met uitstappen.
Proppen? Da's nog niet alles. Weleens in de trein en/of bus vlak naast een ongewassen persoon gestaan, die een halfuur in de regen heeft gelopen, de vorige avond twee knoflooktenen heeft gevreten en staat te ruften uit al zijn lichaamsopeningen, terwijl je geen kant op kunt? Al moet ik dagelijks op mijn blote knieën van Assen naar Maastricht vv kruipen; liever dat, dan ooit nog in de spits met dat veevervoer te moeten reizen. En maar reclame maken over "groen reizen". Als alle automobilisten tegelijk overstappen op ov, loopt datzelfde ov compleet vast en sta je nog langer naast die rufter.
Je piept wel anders, Hans, als over een paar jaar alle olie op is door aanstellers als jij die te kleinzerig zijn voor het OV en iedere dag prinsheerlijk in hun eigen broeikasbak, slechts voor 20% gevuld, naar het werk scheuren. :)
Het gaat allemaal om vraag en aanbod. De NS haalt er toch geen enkel voordeel uit twintig extra, lege treinen te laten rijden? Zou echter blijken dat er twintig extra treinen gevuld kunnen worden; dan zal het bedrijf die kans op extra inkomsten niet aan haar neus voorbij laten gaan.
En het woord van de dag is... "extra"!
Na een dag in Chiang Mai (waar geen OV is), kan ik je vertellen, zal iedere treincriticus (zoals Hans) inzien wat een geweldige uitvinding het OV is. Files zijn eerder regel dan uitzondering en een mondkapje heeft hier meer nut dan in een kolencentrale.
Tot slot heb ik nog een passende bijnaam voor Hans: blogpropper. Op menig blogreactieforum zou je de echo van je eigen ademhaling kunnen horen als Hans het niet vol zou proppen met reacties. En onder Hans vallen ook alle pseudoniemen waar vadertje onder post. :)
Mooie berichten, overbuurman! Ik zal in de toekomst vaker terugkomen om je gedichtjes over m'n thuisbuurt te lezen. :)
Groetjes, Anne.
Zo zo dochter, gaan we nu ook al de strijd aan op andermans blog? Het moet niet gekker worden. Maar ik heb 'm wel door. Je bent jaloers op de enorm grote lezersschare van Hugo en daar wil je op meeliften.
Strijd? Ik bedoelde het positief; hoe meer reacties, hoe leuker - wat mij betreft.
En... wat vind je van deze?
~ De boot is vol!
Tja Fred, in de grote Japanse steden zijn al decennia lang op de metrostations 'proppers' in dienst; niets nieuws dus, ook dat filmpje op Youtube niet. Wat dit filmpje echter zo leuk maakt, is dat één van die proppers na gedane arbeid naar de grond kijkt of er geen lichaamsdelen zijn blijven liggen.
Een reactie posten