maandag 26 januari 2009

Maandagmorgen

Ooit bedacht ik het Maandagmorgenmanagement©®, oftwel M.M.M.©®. Om het wekelijkse gejammerklaag over de eerste dag van de werkweek teniet te doen.
"Ach, het is maandag", zeurt menig employee vervuld van zelfmedelijden wanneer ik informeer naar het welzijn. Na het weekeinde zou je fris en fruitig moeten zijn.
In mijn ogen is de maandag, in het bijzonder de maandagmorgen, hét dagdeel om zaken te doen. Terwijl iedereen het slaap uit de ogen wrijft begin ik extra vroeg. Als collega's tegen negenen binnenstromen, acteer ik het opgeruimde mannetje dat zijn eerste actiepunten al lang en breed uitvoerde. De vrolijkheid waarmee ik rondloop kan best irritant zijn. Maar zolang iedereen de ogen halfdicht heeft zie ik meer.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zeg Blootvrolijk, de enige reden dat jij maandagochtend vrolijk bent, is omdat je weer voor een werkweek bent ontsnapt aan het huishoudelijke juk, aan de sociale druk van je (schoon)familie, aan het opzitten en pootjes geven. Kortom, je bent weer vrij.

Anoniem zei

Ik doe mee. Maandagmorgen rules!