zondag 25 januari 2009

Zondagluiden

Het geluid van de zondag. Dikwijls bezongen door artiesten uit binnen- en buitenland.
Neem The Velvet Underground. 'Sunday morning. Brings the dawn in. It's just a restless feeling by my side. Early dawning Sunday morning.'
In het binnenland blijft mijn plaat hangen bij Rob de Nijs. 'Zondag, zondag, vandaag blijf ik de hele dag dicht bij je. Zondag, zondag, wij hebben tijd om lekker lang te vrijen.'
Met deze twee nummers krijg ik geen verzamelaar compleet. Zoekend naar zondagnummertjes kom ik hier een volgende zondag op terug.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Ja ja, heer Blootsex, ik weet wel wat u bezighoudt op de zondagochtend. Maar als u het toch over geluid hebt, moet ik toch meer denken aan al die kerken met hun rotklokken die elke zondagochtend beginnen te luiden. Waarom mag ik geen rotje afsteken na nieuwjaar, maar mogen die kerken wél elke zondag opnieuw met hun klokken nog meer herrie produceren? Je zult er maar naast wonen. En met die herrie heb ik écht geen zin meer in een zondagnummertje. Trouwens, des morgens is geen enkele lichaamsopening meer fris en is een zondagnummertje dus ook niet lekker. Gewoon die odol onder de koude kraan.

Anne zei

Ideetjes: "Because I'm eaeaeaeasy; easy like Sunday morning..." - The Commodores.

"Sunday, bloody Sunday! Sunday, bloody Sunday!" - U2.

Anoniem zei

Zondag, van Het Huis Annubis.

'Zondag is jou en mij dag
Zondag is voor ons vrijdag'

Anoniem zei

Oh ja, en Rowwen Heze natuurlijk, met 'zondag in het zuiden'.

't waas zondag in 't zuiden
niks an de hand en wat d'r gebeurd
't keumt merge pas in de krant
en de zon op de roete reep alles nar boete
ik denk ik blief binne verhaale verzinne vandaag