zondag 6 september 2009

Helter Skelter



‘Het Nieuwe Rijden, Groen rijden, Langzaam Rijden Gaat Sneller (LARGAS), duurzame doorstroming.’
Bestuurders in dit overbevolkte land zijn op de hand van automobilisten. Het zijn echte bestuurderbestuurders, dat wil zeggen, bestuurders die zich meestal laten chauffeuren. Om de goede zaak te bepleiten, en argeloze bewoners om de tuin te leiden, bedienen de bestuurderbestuurders zich van een wartaal die onnavolgbaar is. Ze sturen er op aan dat hun opvolgers tekst en uitleg moeten geven over de ontwerpvisionaire larie. Tegen die tijd tuimelen volksvertegenwoordigers over elkaar heen en volgt een Haags Helter-skelter van jewelste, waarna de vigerende verkeersbewindspersoon zich holderdebolder halsoverkop naar de Tweede Kamer spoedt. Onder escorte over de vluchtstrook, de mensen in het land in hun files achterlatend.
Het ware te wensen dat meer mensen in het land vaker de verkeersluwe skelter nemen. Daarmee raakt de Spoedwet Ontwerp Wegaanpassingsbesluit (OWAB) stilaan van de baan.

1 opmerking:

Camiel Eurlings zei

Getverderrie, Blootmobiel, de man met een SUV én een cabrio, gaat weer eens liggen zeiken over de Nederlandse automobiliteit. Laat diezelfde Bloothooi nu toch ook weleens met één van zijn automobielen bij de plaatselijke Lidl zijn betrapt. En laat diezelfde Bloothooi ook gewoon regelmatig een van beide auto's besturen. Maar daarvoor heeft hij altijd zéér sterke argumenten, zoals doeltreffendheid o.i.d. En daarom moeten anderen ook de auto's gaan gebruiken volgens Bloothooi's normen. Dat gaat niet lukken.
Bloothooi, donder je beide auto's uit de deur, ga al je sociale gezinsbezoekjes afleggen met het openbaar vervoer, ga voortaan écht altijd, ook je teerbeminde, met de fiets naar het werk, pas dán mag je écht commentaar hebben op het Nederlandse autobeleid.