zaterdag 19 september 2009

Welluidend



Je hoeft niet ver van huis te gaan om je te verwonderen. Op de terugweg van de doe-het-zelf-winkel, met een setje meubelviltglijders voor parket- en plavuisbescherming, stuit ik op de Reizende Beiaard. Dat zulke dingen bestaan, en hoe het vervolgens heet, gaat elk voorstellingsvermogen te boven. De fenomenen en woorden worden me aangereikt.
De meubelviltglijders kan ik gerust zelf vervoeren, het mobiele carillon wordt voortgetrokken door een Mack van het type dat in je Amerikaanse speelfims tegenkomt of waarin Henk Wijgaard zich verplaatst. Noodklokken hangen de leer van een serieuze truck aan. Een king of the road klinkt het best. Giddy up go, met de vlam in de pijp naar de volgende uitvoering.
Het leven van alle dag kent zo een eigen melodie.

2 opmerkingen:

Hans zei

Mack? Nog nooit een Mack gezien die een Jumbo Tol 160Z oplegger voorttrekt; maar goed, de wonderen zijn de wereld nog niet uit. En wie is Henk Wijgaard?

Hans zei

Tja, Bloothooi heeft gelijk, deze Jumbo oplegger wordt inderdaad voortgetrokken door een Mack Super Liner, maar het is wel een oudje. Pittige combinatie. Ik sprak (schreef) voor mijn beurt, maar Henk Wijgaard is mij nog steeds onbekend.