donderdag 17 september 2009

Toegankelijk



De mare gaat dat je nergens meer concertkaartjes kan kopen. Ja, bij de lokale CD-boetiek voor de concertzaal om de hoek. Voor grotere zalen in de randstad kan je echt alleen terecht op internet, aapt bijna iedereen elkaar na.
Op de website van Ticket Service verdwaal ik in formulieren waar ze mijn hele doopceel willen lichten. Bovendien stellen ze een limiet van het aantal kaartjes. De Melkweg en de muziek lijken mijlen ver weg bij deze administratieve excersitie.
In het hoofdpostkantoor kunnen ze me gelukkig wel helpen. Binnen drie minuten neem ik zes kaartjes af. Al die leugens dat internet beter is voor de klant. En sneller. Mijn concertbezoek begint bij voorkeur op het postkantoor. Waar de dienstdoende balie-mijnheer of mevrouw mij persoonlijk tastbare kaartjes overhandigt. In dit geval zes stuks. Niks geen limiet.

1 opmerking:

Hans zei

Heer Blootnoot vergeet het belangrijkste mede te delen. Welk concert gaat hij bezoeken en wie zijn zijn 5 medeluisteraars? Ik bedoel, aardige cursiefjes hoor, maar is samen met Bloothooi een concert bezoeken net zo leuk?