vrijdag 17 juli 2009

Beschaafd



Bij toeval loop ik langs de reizende fototentoonstelling van de stichting Varkens in nood. Op hun website lees ik dat ze met 'beschaafde en spraakmakende campagnes probeert publiek, politiek, supermarkt en ook varkensboeren ervan te overtuigen dat varkens een beter leven verdienen.'
Zelf ken ik varkens uitsluitend in plakjes. Dat wil zeggen hun vlees, spek en hart Met specerijen en conserveermiddelen (E250) verpakt onder beschermende atmosfeer. Die delen van het dode beest neem ik als mondvoer beschaafd tot me.
De foto's van een overvolle stal zijn andere koek. Varkens verdienen inderdaad een beter leven. Zoals zoveel wezens op deze aarde.

1 opmerking:

Hans zei

Hebt u een varken weleens in de ogen gekeken, wat voor menselijke blik zo'n dier uitstraalt?
Ik zie dat het woordverificatiewoord "pride" is, heel toepasselijk ditmaal, want op hoe we met elkaar en onze dieren omgaan, hoeven we inderdaad niet "trots" te zijn.