Ik had een antwoord van Hugo verwacht. Maar goed, dat het een serie T is, kan iedereen zien. Maar of het nou de vooroorlogse TB is, de weinig daarvan verschillende na-oorlogse TC of opvolger TD in Amerikaanse uitvoering (spaakwielen) is haast niet te zien. Ik houd het op de TC.
Heren: het betreft hier een MG model J2 uit 1933, heeft 847 cc bij een totaal gewicht van 770kg. Het genoemde Jans Jans en de kinderen model MG is een TD.
Beste Anoniem, waarom noem je je naam niet? Schaam je je voor de eventueel verkeerde informatie? Want deze klopt niet, de J2 (Midget) werd namelijk niet meer gemaakt in 1935. Productiejaren van de J2 (2083 stuks) waren 1932-1934.
Deze door heer Bloothooi fraai vastgelgde J2 is gebouwd in oktober 1933 en tuft sinds maart 2008 in ons kleine kikkerlandje moedig zijn rondjes. Echter, als bescheiden MG T-Type liefhebber en berijder verkies ik liever de anonimiteit. Sorry
Ik bedoel eigenlijk meer, de gefotografeerde auto en zijn berijder natrekken. Binnenkort kom ik er op deze weblog op terug. En bij een andere relatie kan ik de T-liefhebbers/eigenaren wel achterhalen. Een en ander combineren en dan kom ik er wel uit. Heb een hekel aan anonieme reactanten.
Beste Hans, Mag ik u inmiddels aanraden een klein bezoekje te brengen aan een oogarts naar eigen keuze. Allereerst denkt u een MG T-series te zien waar het overduidelijk een MG J-series betreft. Vervolgens valt het jaar van productie (1933) naar uw eigen idee niet binnen de tijdspanne van 1932-1934. Tot slot valt mij uw speurwerk als nieuwe "Cherlock Holmes" enorm tegen en blijkt u, helaas ook hier, wederom niet over een scherp oog te beschikken. Waar blijven uw bevindingen?
Beste Anoniem, Ook jij hebt geen scherp oog; als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik in eerste instantie 1935 had gelezen en heb ik mijzelf direct gecorrigeerd. Voorts ben ik geen MG-deskundige en had ik niet gedacht/verwacht dat hier nog een vooroorlogse J-serie zou rondrijden. Ik vond dat ik al heel ver kwam met TB of TC. Tot slot, de deskundige die mij alles kan vertellen over oude MG's en hun eigenaren is op vakantie. Maar wellicht heeft "binnenkort" voor jou een andere betekenis dan voor mij.
13 opmerkingen:
Wat deed Bloothooi in Doorn? Maar nog belangrijker, welk type MG is dit?
Model: Jan Jans en de kinderen.
Ik had een antwoord van Hugo verwacht. Maar goed, dat het een serie T is, kan iedereen zien. Maar of het nou de vooroorlogse TB is, de weinig daarvan verschillende na-oorlogse TC of opvolger TD in Amerikaanse uitvoering (spaakwielen) is haast niet te zien. Ik houd het op de TC.
Heren: het betreft hier een MG model J2 uit 1933, heeft 847 cc bij een totaal gewicht van 770kg.
Het genoemde Jans Jans en de kinderen model MG is een TD.
Beste Anoniem, waarom noem je je naam niet? Schaam je je voor de eventueel verkeerde informatie? Want deze klopt niet, de J2 (Midget) werd namelijk niet meer gemaakt in 1935. Productiejaren van de J2 (2083 stuks) waren 1932-1934.
Sorry, ik las 1935, blunder, je hebt gelijk, hahahahaha
Maar maak je eens bekend...
Beste Hans,
Deze door heer Bloothooi fraai vastgelgde J2 is gebouwd in oktober 1933 en tuft sinds maart 2008 in ons kleine kikkerlandje moedig zijn rondjes. Echter, als bescheiden MG T-Type liefhebber en berijder verkies ik liever de anonimiteit. Sorry
Dan maar even bij een "relatie" het kenteken laten natrekken, makkelijk zat.
Ik bedoel eigenlijk meer, de gefotografeerde auto en zijn berijder natrekken. Binnenkort kom ik er op deze weblog op terug. En bij een andere relatie kan ik de T-liefhebbers/eigenaren wel achterhalen. Een en ander combineren en dan kom ik er wel uit. Heb een hekel aan anonieme reactanten.
Beste Hans,
Mag ik u inmiddels aanraden een klein bezoekje te brengen aan een oogarts naar eigen keuze. Allereerst denkt u een MG T-series te zien waar het overduidelijk een MG J-series betreft. Vervolgens valt het jaar van productie (1933) naar uw eigen idee niet binnen de tijdspanne van 1932-1934. Tot slot valt mij uw speurwerk als nieuwe "Cherlock Holmes" enorm tegen en blijkt u, helaas ook hier, wederom niet over een scherp oog te beschikken. Waar blijven uw bevindingen?
Beste Anoniem,
Ook jij hebt geen scherp oog; als je goed had gelezen, had je kunnen zien dat ik in eerste instantie 1935 had gelezen en heb ik mijzelf direct gecorrigeerd. Voorts ben ik geen MG-deskundige en had ik niet gedacht/verwacht dat hier nog een vooroorlogse J-serie zou rondrijden. Ik vond dat ik al heel ver kwam met TB of TC.
Tot slot, de deskundige die mij alles kan vertellen over oude MG's en hun eigenaren is op vakantie. Maar wellicht heeft "binnenkort" voor jou een andere betekenis dan voor mij.
...is er nog nieuws?
Een reactie posten