zondag 22 februari 2009

Zondagdroom

Een zondag zonder muziek is als een dag zonder droom... Dus maestro, muziek! Liefst met een meisje. Zo kom ik al snel terecht bij Deborah Harry. De zangeres van de band Blondie zong in 1979 het nummer Sunday Girl de hitparade in.
Deborah Harry was toen beslist het leukste zondagmeisje ter wereld. Als dertienjarige wist ik dat heus wel. Ook al was zij 34 en allang geen meisje meer.

'She can't catch up with the working crowd
The weekend mood and she's feeling proud
Live in dreams Sunday girl'

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hopelijk heb je het in jouw stoutste dromen wel droog gehouden...

Anoniem zei

Inderdaad Klaas Vaak, hier komen we eindelijk te weten waar asapp Hugo, wellicht vroegtijdig morrelend aan de poorten van de adolescentie, een erectie van kreeg en ongetwijfeld de hand aan zichzelf sloeg, onderwijl fantaserend dat het Blondie's hand betrof.

Anoniem zei

Nou meneer Voorvocht, met uw acroniem "asapp" hebt u de klok horen luiden, maar de klepel weet u niet precies te vinden. Bij mij op middelbare school hadden de 'kakkers' het altijd over 'asapje'. Een "aankomend solliciterend asociaal prepubertje". Een denigrerend scheldwoord voor alle leerlingen die buiten het selecte groepje van de kakkers hoorden. Zou Bloothooi, wiens vaders voorvocht vele jaren later stroomde dan dat van mijn vader, een kakker of een asapje zijn geweest? Of zouden de asapjes exclusief hebben behoord tot mijn jeugd op mijn middelbare school in het enige echte laatste tijdsgewricht, de jaren zestig van de vorige eeuw?

Anoniem zei

Hé Hermans, ik was een van die kakkers en dus kan ik het weten; het was "asociaal solliciterend aankomend prepubertje". Maar wat jij nu eigenlijk was in die tijd, ik weet het nog steeds niet.