vrijdag 6 februari 2009

Sleutelnotitie

Zodra Steve Jobs een zogenoemde keynote de wijde wereld instuurt, zitten miljoenen aardse bewoners aan hun beeldscherm gekluisterd. De grote man van Apple heeft invloed, zeg maar gerust macht.
Als ik een virtueel kattebelletje op Bloothooi plaats kijken er gemiddeld zo'n vijftien mensen naar. Het zijn andere grootheden maar de verbinding tot stand brengen, elke dag opnieuw, blijft een sensatie.
Dit neemt niet weg dat ik blijf zoeken. Naar nieuwe (digitale) (snel-)wegen en een onderscheidende boodschap. Een B-weg is voor mij overigens net zo goed. Ergens in het buitengebied van het wereldwijde web.
Bloothooi broedt. De aangekondigde Week van Bloothooi volgt beslist. Binnenkort meer hierover. Zelfde plaats, andere tijden.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

De week van Bloothooi,mmm klinkt veelbelovend. Gaan de Keek op de Week-tijden van Van Kooten en De Bie weer herleven of is dat te veel gevraagd. Als je maar niet die truttige commerciele richting inslaat en ook nog besluit om met een virtueel maandelijks magazine te komen dat luistert naar de naam "B".

Bloothooi verras ons !

Anoniem zei

Wie A zegt moet ook Beeldscherm zeggen... Zo lijkt het contact met elkaar uitsluitend nog online te verlopen. Het opgedrongen devies tegenwoordig: kijk eens in de poppetjes van mijn VGA-monitor. In plaats van in mijn ogen. Mensen praten nauwelijks meer. Ze chatten, Twitteren, SMS-en, MSN-en en mailen uitsluitend nog.
Bloothooi, ga in ...-naam de boer op. Kom eens onder de mensen. Een kopje koffie drinken, een glas bier voor mijn part. Praat en spreek! In levende lijve. Dan ben je pas echt verbonden.

Anoniem zei

Ja, ik sluit mij aan bij de vorige 'spreker'; wanneer kom je die "feestdagenborrel" drinken?

Anoniem zei

"De aangekondige week van Bloothooi"? Wanneer is die dan aangekondigd? En zou die Appelbaas net zoveel macht hebben als de Superzachtbaas?

Anoniem zei

De week van Bloothooi? Hahaha... is dat niet een beetje teveel van het goeie? En dat voor die anderhalve man en een paardekop die jouw site bezoekt? Hahaha...

Anoniem zei

Hé Henkie, rustig aan hè, anders bezorg ik je een nieuwe naam, Van Ruinum.