zaterdag 7 februari 2009

Nageboorte



Je kunt er een kater van krijgen. Of, zoals in mijn geval, louter goede zin. De volgende morgen, ná het soldaat maken van een fles Gewurztraminer.
Wat is het tegenovergestelde van een kater? Van een verlaging van de bloedglucosespiegel en effecten op het zenuwstelsel lijkt namelijk geen sprake. Humeurstoornisen blijven achterwege. Mij rest de vrolijkheid. De geest is uit de fles. Is dit de nageboorte van het welhaast poetische promillage dat ik tot me nam?

3 opmerkingen:

Anoniem zei

Was het bier op, Blootzoop? Ach ja, als er maar alcohol in zit...

Hugo zei

Als 'voorafje' dronk ik een hoog gistingsbier uit de Abdij van Leffe. Dubbel dus. Immers, 'wijn op bier...'
Het gaat hier om puur genieten, en bewust innemen. De alcohol is bijzaak. Respectievelijk 6,5 en
13 % om precies te zijn. Gerstemout en druiven zijn de bepalende smaakmakers.

Anoniem zei

Dan stel ik voor dat je muesli met druivensap nuttigt, zuipschuit...