zaterdag 19 december 2009

Fotoblootblog

Het sneeuwt weer. En de oplader van mijn GSM ligt op kantoor. De batterij is inmiddels leeg. Wel lekker rustig zo. Hoewel ik af en toe naar mijn broekzak grijp. Alsof ik de mobiele telefoon voel afgaan. Zal een geamputeerd lichaamsdeel ook zo tintelen? Soms denk ik de melodie van mijn ringtone te horen. In het bos of op de afdeling Houdbaar van de Albert Heijn. Vast en zeker te verklaren als het verschijnsel fantoompijn bij een telecommunicatie-verslaafde die zonder mobieltje op pad is.
De telefoonnummers van veel contacten mis ik nog niet. Hoezeer ik onthand ben omdat hun gegevens nergens anders zijn opgeslagen.
Zonder telefoon beschik ik eveneens minder makkelijk over Bloothooi-beeldmateriaal. Natuurlijk kan ik met hulpstukken zoals een cardreader de geheugenkaart uit het zwijgende kleinood leegtrekken in de computer. Daar heb ik zo laat op de avond helemaal geen zin meer in.
Vandaar dat de fotoblog tijdelijk een blog is zonder foto's. Voor zover Bloothooi een fotoblog genoemd mag worden.
En wat betreft de fantoompijn. Ik mis dit weekeinde gewoon de camera waar je ook mee kunt bellen.

6 opmerkingen:

G.S.M. Möbilöss zei

Wat ben ik blij dat ik lekker niet bereikbaar ben op een 06-nummer. Waar je ook komt, je ziet mensen alleen nog maar verdwaasd en/of apathisch naar het scherm(pje) van hun gsm staren, bang dat ze zijn om ook maar één oproep te missen of zich vertwijfeld afvragend waarom ze de laatste vijf minuten niet door een "vriend(in)" zijn gebeld; net zo'n soort vriend(in) als op Hyves en/of Facebook en/of Myspace of welk ander pseudovriendennetwerk dan ook. Wat zijn we toch diep gezakt met z'n allen.
Waarom schrijf je "Houdbaar" (bij AH) met een hoofdletter?

Raymond Spanjar zei

Ik weet niet wat erger is, gsm-loos zijn of onder allerlei pseudoniemen een profiel hebben op de genoemde pseudovriendennetwerken om zo inzage te hebben in wat die zogenaamde pseudovrienden elkaar te melden hebben. Gelukkig zakt het dankzij de sneeuw wel lekker zacht diep weg.

Anoniem zei

Wat ben je toch een modern jongetje! Zo je mobiel missen, dat is toch niet normaal. Hebben je kindjes eigenlijk al een telefoontje? Dat moet eigenlijk wel in deze tijden. En wordt het nog wat met Kopenhagen? Heb je dat rare stuk van Leon de Winter in de NRC gelezen, dat stuk vreten is wel ontzettend dom zeg. Nou ja, ik hoor wel wat je ervan vindt. Wij hebben net een gezellige middag met je ouwelui doorgebracht en foto's bekeken van onze reis naar Brazilië! Geduldige mensen zeg!

Hans zei

Zo anoniempje met je milieuvervuilende reis naar Brazilië (heb je trouwens Havaianas voor Blootsvoets meegebracht? Die kosten daar een drol), dus jij vindt Leon de Winter een dom stuk vreten? Omdat hij een andere mening heeft dan jij en al die wijsneuzen, die ons geld uit de zak kloppen onder het mom van het milieu? En wat te denken van die Sambo, die met zijn eigen 747 naar Kopenhagen komt? Wel of geen opwarming, de aarde gaat toch wel naar de kloten, maar meer door hebzucht dan door opwarming.

Vrede op aarde zei

Heren, heren nou toch!

Fred Zelders zei

Ik vind dit een geweldige post.

Eenvoud siert.

De kunst van het weglaten is hier in optima forma toegepast.

Morgen weer zo'n post? Ik verheug me er nu al op!