dinsdag 22 december 2009

Gemist

Wie zijn die mensen? Die hun hoofd en lijf lenen. Voor de studio. In Hilversum. Om bij de programma's Kassa, Spoorloos of Opgelicht als decor te dienen. Wie zijn die mensen? Die op commando gedwee klappen. Wonderlijk zoals ze applaudisseren voor bewegende beelden. Een open doekje voor luttele minuten naar een scherm kijken. Wie zijn die mensen? Die daarmee zelf ook weer luttele minuten bewegend beeld vormen. Ze laten zich vrijwillig opnemen.
Jan Publiek doet de term publieke omroep eer aan. Het volk zet zich te kijk. Verheft zich door met ernstige blik als levende rekwisiet de zendtijd uit te zitten. Het is immers een serieuze aangelegenheid, zo'n dagelijkse portie infotainment in primetime.
Langzamerhand raak ik er op uitgekeken. Kan mij het bommen dat ik een uitzending heb gemist. Nog heel lang hoop ik dit vol te houden.

4 opmerkingen:

Klaas Vaak zei

Prachtige titel, "gemist", want Bloothooi heeft inderdaad heel wat gemist. En hij is ook nog eens een enorme valsspeler. Tot 01.00 uur afgelopen nacht (23 dec.) was er geen blog geplaatst. Wel vreemd dat onder deze blog ineens 23.59 uur en 22 dec. staat. Maar ik weet de waarheid. In ieder geval om 22.00 uur (22 dec.) zat Bloothooi met gesloten ogen, dus kennelijk in diepe slaap, achter zijn gogglebox. Bloothooi heeft dus inderdaad een "uitzending" gemist. En niet voor de eerste keer.

Hans zei

Je slaat de spijker op zijn kop Hugo. Ik erger mij er al jaren aan. Wat voor soort mensen? Hetzelfde soort dat graag meedoet aan ranzige verkiezings- en verbouwingsprogramma's, hetzelfde soort dat zich graag etaleert in programma's over aambeien, schedeschimmels, piemelpokken en huwelijksproblemen; hetzelfde soort dat zich dus nergens voor schaamt. Laten we zeggen, de publiciteitsgeile simpele zielen, anders gezegd, de P. Paays van ons land.

Ferdinand Ari Zeër zei

Nee dan die gasten die elke dag een weblog volgen en daarop vervolgens tegen zichzelf gaan praten. Dat is een fijn soort !

Judas zei

Als die gasten tegen zichzelf "praten", Ferdinand, hoe kan het dan dat jij die "gesprekken" leest?