woensdag 25 augustus 2010

010



Mijn ideale verblijf in Rotterdam: 's morgens vroeg in de voetgangerstunnel onder het Centraal Station Jules Deelder tegen het lijf lopen en hem begroeten alsof hij een oude bekende is. Me vervolgens vermaken om zijn verbaasde tronie. Met de watertaxi van de Noordoever naar de Zuidoever. Inchecken en lunchen in Hotel New York. Blijven hangen op het terras. Gedicht schrijven met als werktitel: gevangen door staal. Eten in bierhandel De Pijp. Een concert van Prince of The Rolling Stones in De Kuip. Of een theatervoorstelling in het oude Luxor. Genieten van het nachtelijk uitzicht vanuit kamer 205.
Bij het ontbijt opsommen wat ik de volgende keer in Rotterdam ga bezoeken: Internationaal filmfestival, North Sea Jazz, museumpark, Spido-rondvaart, Parkheuvel, Hilligersberg en Kralingse Plas.
Rotterdam te veel te leuk voor één dag.

2 opmerkingen:

Hans zei

Grappig, om te zien hoe meningen daarover kunnen verschillen. Aan het begin van de oorlog is de complete "ziel" van Rotterdam weggebombardeerd. Mijn moeder was blij dat ze dat alles kort na de oorlog kon ontvluchten. Ze is er in de 45 jaar dat ze in Driebergen woonde, amper nog naar teruggekeerd.
Rotterdam, in één dag bekeken...

Mark zei

Het komt wel een beetje over als een dagje Efteling voor volwassenen. Lekker de ge-eikte paden bewandelen. Ik mis eigenlijk in het rijtje nog wel Het Zalmhuis en Strand aan de Maas.
Maar eerlijk is eerlijk, ik krijg het bijna niet uit mijn mond, Rotterdam is een fantastische stad om een paar dagen in rond te lopen. Maar daarna ook weer met gillende banden naar huis!
Morgen weer gewoon een stukje over 343?