zondag 8 augustus 2010

Boothooi













A/b van Zwaluw (YE 69).
Soms komt de herinnering van mijn luchtdoop naar boven. Het was in een Cessna. Samen met Willem. We stegen op vanaf vliegveld Midden Zeeland. Maar wanneer koos ik voor het eerst het ruime sop? Waarschijnlijk was het de oversteek met een veerboot Vlissingen-Breskens en weer terug. Diverse zeereizen volgden. Van Hoek van Holland naar Dover v.v., van Vlissingen naar Harwich v.v., van Nyborg naar Korsør v.v.. Van veel zeereizen was ik nog ongewis. Ik noem de oversteek van Aimere naar Waingapu. Aan boord van de Clipper Stad Amsterdam ging ik een rechte streep buitengaats en keerde dezelfde dag weer terug. Natuurlijk kan ik doorgaan maar het varen over de Westerschelde, Grote Belt, Noordzee en de straat van Sumba heeft me allesbehalve nautisch blasé gemaakt. Zo voer ik mee op de mosselkotter Zwaluw (YE 69) over de Oosterschelde. Het smaakt naar meer.

4 opmerkingen:

Kees Zeep zei

Wanneer je voor het eerst het ruime sop koos? Kijk eens in een goed woordenboek onder het lemma "soppen"...

Lou de Palingboer zei

Het kan ook in dit verband geen toeval zijn dat het weer net de YE 69 betrof. Schijnbaar heeft Bloothooi wat met dat getal. En dat allemaal op een MOSSELkotter...
Verse vis!

M. Ossel zei

Ah! Ik dacht al, waar blijft'ie. In een weekdier, type boot en het registratienummer 70 minus 1 allerlei schunnigheid te zien was zo makkelijk dat je hoopte dat Kees Zeep en Lou de Palingboer de kans voorbij lieten gaan te reageren. Helaas...
Het zal wat worden als de heren Kees en Lou de respectabele leeftijd van 69 bereiken. Dan staat staat ze een vermoeidend jaar te wachten.
Over boten gesproken. Zaten Kees en Lou soms samen op een praalvlot tijdens de Gaypride?

Scheepsjongen zei

Op ShipData.nl kun je de YE 69 met eigen ogen vinden met de functie 'zoek schip'