maandag 2 augustus 2010

Strandlopers


















Ze komen en gaan. De hele dag door. Een zomer lang. De strandlopers. Ze sjouwen hun hebben en houwen mee. Voor verpozing aan zee. Soms alleen, dan weer met z'n tweeen. Hele families trekken voorbij. Een schier eindeloze stoet badgasten, een parade van recreanten. Vakantiegangers, dagjesmensen.
Zelf ben ik vrijwel mijn hele leven één van hen. Ook ik kom en ga. Vandaar dat ik de vrijheid neem enkele van mijn mede-strandlopers te vangen. Voor dat ene moment dat ze mij passeren.

2 opmerkingen:

Ursul de Heer zei

Eh, twee puntjes, Blootzand. Om te beginnen schrijf je tweeen met een trema op de derde, zo je wilt op de laatste e, tweeën dus.
Tweede puntje betreft de strandlopers. Ik zie nergens strandlopers, wél twee aangeklede bultruggen.

Generaal Van Hum zei

En ze marcheren netjes in de pas...