vrijdag 13 augustus 2010

Relatie


















Een nieuwe verkeerssituatie. Om preciezer te zijn: een nieuwe parkeersituatie. Een speciale verkeersaanduiding voor... Ja, voor wat eigenlijk? Een gereserveerde parkeerplaats voor voertuigen met ouder en kind in de auto? Die ouder lijkt me logisch want een volwassene van minimaal 18 moet de auto besturen. En stel dat er twee ouders met twee of meer kinderen in auto daar willen parkeren. Mag dat? En hoe zit dat dan met andere parkeerders? Ouden van dagen bijvoorbeeld. Echtparen zonder kinderen, vrijgezellen, studentes, noem maar op. Deze verkeersaanduiding is vast voer voor juristen en lijkt gestoeld op rechtsongelijkheid. Gevolg van verregaande regelzucht om zelfs parkeerplaatsen te voorzien van allerlei uitzonderingen en bepalingen.
Of zit ik er helemaal naast en mogen ouders en kind wandelen over die parkeerplaats? Of wachten ouder en kind daar op een lift? Is het soms een ontmoetingsplaats voor kinderlokkers? Wat voor relatie hebben die volwassene en het kind?
Of voel ik me aangesproken door het onderbord? Hoewel ik een dagje ouder word, ben ik nog steeds kind.


Update 11.37 u. wegens storende spelfout.

6 opmerkingen:

Hans zei

Tja Bloothooi, ik schreef het hier al eerder: "Een man is hij die de geest van het kind in zich bewaart".
Hoe dan ook, jij als ambtenaar ener gemeente zal dondersgoed weten waarom betuttelende bestuurders en naijverige pennelikkers telkens weer dergelijke zielige borden verzinnen én plaatsen.

Hans zei

Ik wordt? Schaam je diep Bloothooi.

Anoniem zei

Ja lachen zeg, je kunt die storende spelfout nu wel weghalen, maar iedereen kan toch nog steeds (in mijn reactie) lezen dat je 'm hebt gemaakt?

Hans zei

Zie boven...

Claudia zei

Hallo! Lees mijn column over de eierwekker op http://aidualc.blog.com/
Gaat deels ook over deze parkeerplaats (volgens mij is het dezelfde, bij de AH XL in Vlissingen)

groet Claudia

Claudia zei

Gewoon google afbeeldingen ouder en kind parkeerplaats, en dit was de 1e en enige afbeelding! Ik zocht er een plaatje van voor iemand die niet geloofde dat dit soort parkeerplaatsen er zijn.....