woensdag 23 januari 2013

Achteraf


Waarom weet ik
nooit van tevoren
dat spijt
pijn doet

Waarom weet ik
nooit van te voren
dat wie
niet wil horen
onherroepelijk voelt

Waarom weet ik
nooit van te voren
wat de ander
precies bedoelt

Bovenstaande regels noteerde ik ergens begin 2001. Op het voorblad van het 100 vel gelinieerde schrijfblok van Bruna staan twee prijzen: fl 1,95 en 0,88 eurocent.

Een velletje verder mijn bagage voor een weekje Lanzarote:

 7 boxershorts
 7 t-shirts
 7 paar sokken
 2 broeken
 1 zwembroek
 Palladiums

Achteraf tamelijk onbeduidende aantekeningen. Tien jaar eerder voerde ik mijn pen op meer verheffende wijze. Althans dat is de voorzichtige conclusie na het door-akkeren van weer een bloc de correspondance, schreibblock annex writing pad. Ik reken er op beter materiaal aan te treffen. Als mijn handschrift leesbaar is tenminste. 

  

5 opmerkingen:

Hans zei

Waarom weet ik nooit van tevoren wat iemand heeft geschreven als ik het ga lezen? Dan had ik die onzin niet gelezen...

bloothooi zei

Waarom weet ik niet van tevoren hoe iemand gaat reageren?

Hans zei

Da's vragen naar de bekende weg...

Hans zei

Het is "zal reageren". Doe alsjeblieft niet mee met dat domme gebruik van het werkwoord "gaan" als hulpwerkwoord. Het lijkt wel of er geen "zullen" meer bestaat...

Bloothooi zei

@Hans Dank voor wijzen op domme gebruik van werkwoord 'gaan' als hulpwerkwoord. Geen nood, voor mij bestaat 'zullen'.