dinsdag 8 januari 2013

Slow versus fast

Zelf hecht ik erg aan letterwaarde. Maar het leven is geen potje Scrabble dus speel ik vaak in m'n eentje. Economische waarde en marktwaarde wegen zwaarder. En voedingswaarde. Cijfers dus. Mijn maaltijd bestond uit een hoop cijfers. Uit zekere percentages energie (kcal), eiwitten, vet, koolhydraten, zout, verzadigde vetzuren, suikers en vezels. Dit kwam ik te weten bij het eten van twee stuks fastfood. Die ik slow tot me nam. 'Meer weten over voedingswaarden? Zie achterkant' las ik op de placemat. Een grote tabel verschafte me de informatie. Zo verdringen nummers langzaam het alfabet. En verkommert de geletterde medemens door eenzijdige food for thoughts.    

2 opmerkingen:

Hans zei

Hmm, nogal een eenzijdige oprisping...

Bloothooi zei

Hmm, inderdaad.