maandag 14 januari 2013

Vroeg of laat




Van maandag tot en met donderdag fietste ik er langs. Eerst was het boerderij. De Prins. Toen stond het leeg. Was het te koop. Werd het verbouwd. Nu is het Vroeg. Een restaurant. En bakkerij. Door de week vanaf 07.00 uur geopend. Zie ik ze deeg kneden. Vanaf de Provinciale weg. 
Jaren liet ik het vers gebakken brood volgens eigen recept links liggen. Op een verjaardag afgelopen weekeinde proefde ik het eindelijk. Brood van Vroeg. Een beetje laat, maar wel lekker.   

2 opmerkingen:

Hans zei

Grappig, bakker Andree en de Laat uit Utrecht is ook restaurant geworden; maar dáár slaat de titel van deze kronkel dus niet op...

Getverderrie trouwens, telkens weer onleesbare woorden en/of letters om te bewijzen dat ik geen Tsjechische slaaf ben...

Bloothooi zei

Andree & De Laat. Daar kon je heerlijke saucijzenbroodjes kopen.