vrijdag 25 januari 2013

Triple-dip


'De Britse economie is in het laatste kwartaal van vorig jaar gekrompen. Groot-Brittannië is daarmee op weg naar een zogenaamde ‘triple-dip’ recessie. Dat blijkt uit zojuist vrijgegeven cijfers.' Dit lees ik op de internetsite van een dagblad. De krimp is erger dan analisten voorspelden. Wat een leed. 

Ook ik zit in een triple-dip. Ondanks de groei. Van mijn buikvet. Mijn overwicht krijgt vast en zeker een hoge rating. Ik consumeer tenminste. Wat de analisten ook moge analyseren. Economie is emotie, psychologie en oorlog. Economie is als het leven zelf. Zo nu en dan heb je een dalletje. Een dipje. Soms zit het mee, soms zit het tegen. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. En meer van die open deuren. 

Ach, we wachten op nieuwe cijfers. Groei, krimp. Heb er nog lang niet mijn buik van vol. Heerlijk, zo'n vette crisis. Ik doop ondertussen chips in de Triple-dip.

[Ja. Deze blogpost is met terugwerkende kracht gepubliceerd door middel van anti-dateren]  

4 opmerkingen:

Sonja Bakker zei

Nee Bloothooi, tot nu toe kan ik in je cursiefjes nog geen overwicht bespeuren, maar je zult wel overgewicht hebben bedoeld...

Bloothooi zei

Dank. Correctie gaan we direct doorvoeren.

Sonja zei

Dan is de lol van mijn opmerking weg...
Je bent stoerder als je het laat staan...

Bloothooi zei

Vooruit dan.