donderdag 24 januari 2013

Nou moe

Als ik slim zou zijn, en geleerd, dan ging ik promoveren op het onderwerp 'rust, reinheid en regelmaat' in de de 24-uurseconomie. Van het credo 'tijd is geld' trekt de biologische klok zich helegaar niets aan. Dat lijkt me een mateloos interessant onderwerp. Met als zijpad onderzoek naar slaap en beter presteren.En dan doel ik niet op beter presteren in bed, nee, juist de verrichtingen en succes daarbuiten. Hoewel het een hele prestatie is om uit te slapen vandaag de dag. Met twee kinderen die matineus zijn aangelegd. De enige manier om een lange ruk te maken in dromenland is om met de kippen op stok te gaan. Dan blijft er weinig over van een doorsnee dag, zo'n etmaal.
In feite ik slaap ik om te werken, en werk ik om te slapen. Dat is in een notendop mijn bestaan. Liever zou ik langer doorbrengen in bed. En pas opstaan, als mijn lichaam en geest zover zijn om fatsoenlijk te functioneren. Als slaapkop, stram en stijf van leden, zittend op de rand van het bed, de ogen uitwrijvend vink ik de volgende vragen af: wie ben ik, waar ben ik en waarom? O ja, valt mij in: eventueel wil ik mijn onderzoek uitbreiden met een uitwijding richting moeheid en middelmaat. Zie al een masterclass, workshop en seminar voor me, met als titel: 'Meer succes met meer slaap', oftewel: 'slapen met succes', met als cursusmateriaal een matras en kussen.    
Als ik slim zou zijn, kroop ik onder de wol.

8 opmerkingen:

Hans zei

Héél jammer, dat ik onder het kopje "Nou moe" héél iets anders aantrof dan ik had verwacht...

Dr. B.I.O. Loog zei

Op de vraag waarom je er bent, wil ik je wel antwoord geven: Omdat je moeder een keertje geen hoofdpijn had...
Er zit geen enkele diepe(re) betekenis aan het leven...

Trouwens, Als je hersens hebt, hoef je niet te studeren; en als je ze niet hebt, heeft studeren geen zin...

FredZ zei

Ik heb een betere naam voor de masterclass, workshop en seminar:

Succes met Slapen

Dr. E.I. Kipping zei

En nu in het Nederlands FredZ...

Bloothooi zei

De heer dr. E.I Kipping reageert op FredZ die slechts de blogger citeert met 'masterclass, workshop en seminar'.

Bloothooi zei

@FredZ Dank voor suggestie.

Bloothooi zei

@drBIOLoog het moment van existentiële contemplatie duurt slechts kort. De harde werkelijkheid volgt weldra, na een paar keer knipperen met de ogen.

Guust Flater zei

Nou moe!!!