maandag 13 oktober 2008

30+

Een echte kaaskop was ik als tiener, en vooral jong belegen. Halverwege de jaren tachtig hulde ik me nogal ouwelijk in de afgedankte, halflange beige regenjas van mijn vader. Aan mijn voeten steevast Clarks dessert boots, ook wel bordeelsluipers genoemd. Wat was ik even later trots om als een van de eersten in het dorp onder de rook van Utrecht rond te stappen op bruin suède brogues.
De tijden zijn veranderd. Als schoeisel draag ik nu overwegend sneakers. Zelfs naar mijn werk. Waarschijnlijk ben ik hiermee een typisch geval van een oudere jongere. Om in kaassoorten te blijven, gerijpt en (al ruim tien jaar) 30+.

1 opmerking:

Anoniem zei

Getverderrie, weer zo'n knurft die een punt probeert te maken met zijn (afwijkende) kledingkeuze, maar wel net als de hele wereld op gympen (halloooo, we wonen in Nederland) loopt. Origineel hoor.
In wat voor wereld leven wij toch? Mensen lijden honger en heer Hugo koketteert met zijn voetbedekking, waarvan het serieusheidsgehalte omgekeerd evenredig is aan de inhoud van zijn schedel.
Mode? "Mode is datgene wat uit de mode raakt".
Écht origineel bent u pas, als u geheel de dag Blootsvoets gaat.