woensdag 1 oktober 2008

Geert Makbrug



Pas als reisgenoot Evert mij er op wijst dringt het tot me door. Ik loop over het boekenweekgeschenk 2007. Aangeboden door mijn boekverkoper, na aanschaf van € 11,50 aan leesvoer uiteraard.
De uitgave van stichting CPNB werd vorig jaar ook in het Turks vertaald waarvan 20.000 exemplaren zijn uitgeven onder de titel Köprü. Nadat ik weer € 11,50 neertelde, in de zoveelste poging mijn onverzadigbare honger als lettervreter te stillen, ontving ik ook deze versie.
Vanwege ongelukkige vertaalfouten werd de hele oplage van de Turkse vertaling in april 2007 opnieuw gedrukt. De ontvangers van de ‘foute’ Köprü mochten het omruilen. Uiteraard behield ik de ongekuiste versie als bibliofiele specialiteit.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Hè hè, wat een leuke zeg. En daar heb ik ook nog eens een etmaal op moeten wachten. Ga vooral zo door, Blootporus.

Anoniem zei

Toen ik mijn reactie plaatste, stond er onder de foto nog geen tekst.