zaterdag 25 april 2009

Boerenbedrog



In Leidsche Rijn wordt mij na omzwervingen door woonpark de Hoge Woerd ongevraagd de weg gewezen naar de plattelandswinkel. In geen velden of wegen is platteland te bekennen. Velden trouwens ook niet, wegen des te meer. Het enige streekproduct alhier schijnt baksteen te zijn. Nieuwsgierig naar welk platteland ze verder verkopen besluit ik een kijkje te nemen.
De winkel is helaas gesloten. Alle kavels ommeland zijn zo te zien allang verkocht. Het lijkt erop dat men in de winkel uitsluitend gebakken lucht verkoopt. Daar kunnen de bewoners, dolblij dat ze 'buiten' wonen, geen genoeg van krijgen.
Doe mij ook maar een onsje meer boerenbedrog.

3 opmerkingen:

De Boer-in zei

En mij een onsje boerelul...

B. van Buuten zei

Net als in pannenkoek zou ik een boerelul met een 'n' spellen. Jammer dat de heer Kipping geen uitsluitsel geeft.

E.I. Kipping zei

Wel, ik ben het nimmer eens geweest met de nieuwe spellingregels aangaande de tussen-n. Vroeger was het gewoon mét of zonder. Nu is het met en bestaan er ineens vele uitzonderingen voor zonder. Dat krijg je als een stelletje idioten zich afsluit van de buitenwereld en denkt de wijsheid in pacht te hebben (Taalunie). Maar ja, in Nederland gaat écht alles anders dan in de rest van de wereld.