dinsdag 28 april 2009

Klein



De bezorger van mijn ochtendblad is kennelijk met meivakantie. Voor de tweede dag achtereen maak ik een krantloze start. Ook al kan ik al het nieuws volgen op televisie, teletekst en internet mis ik toch het bladeren in papier.
Op het station laat ik Metro, Spits of De Pers links liggen. In de kolommen van de gratis titels weet ik heg noch steg. Eigenlijk voel ik me helemaal niet thuis in een nu.nl, maar dan in gedrukte vorm. De persberichten staan keurig op een rijtje dat wel, volop verlevendigd met advertenties. Meestal van bedrijven en producten die mij moeten missen in hun doelgroep.
De straten zijn leger dan normaal, snelwegen stromen door en ik vind zowaar een zitplaats in de Sprinter. Weten dat velen in Midden en Noord-Nederland vakantie vieren, ondanks dat ik onderweg ben naar kantoor, draagt bij aan mijn vakantiegevoel.
Zonder mijn ochtendblad zie ik met eigen ogen hoe de wereld er bij ligt. Die wordt veel kleiner maar dit is wel zo overzichtelijk.

4 opmerkingen:

De VakantieMan zei

Gaat Bloothooi nog iets leuks met zijn avers doen of heeft hij genoeg aan een lege snelweg en/of trein? En Bloothooi weet toch wel dat de krant kan worden nabezorgd?
Maar nu de hamvraag, begrijp ik goed dat Bloothooi op zijn werk door de krant bladert? En daarvoor betalen wij belasting, voor een krantenbladerende pennenlikker?

Next abonnee zonder klachten zei

Bloothooi, als je voortaan zo rond oud en nieuw de deur open doet als de krantenjongen(m/v)je de beste wensen wil overhandigen, trek dan ook eens flink je portemonnee in plaats van het toevallig diep in je broekzak aanwezige boodschappenkarmuntje te doneren. Scheelt een hoop ergenis in de bezorging. Ongetwijfeld redeneer jij dat hij er toch voor wordt betaald en dat hij gewoon zijn werk moet doen. Allemaal waar. Maar wil je een krant of wil je ergenis ?

E.I. Kipping zei

Wat is ergenis?

De Abonnementenadministratie zei

Geachte heer Bloothooi,
Als u mij toezegt dat u zo spoedig mogelijk uw achterstallige abonnementskosten zult voldoen, zal ik met ingang van woensdag uw krant weer laten bezorgen.