donderdag 30 april 2009

Driewerf














Op de dag die zó nadrukkelijk voor alle ingezetenen is kan ik moeilijk mijn draai vinden. Natuurlijk behoort elke dag toe aan iedereen maar op deze moet je dit publiekelijk laten blijken. Liefst op straat. Vandaag is vooral een rommelige dag die bol staat van het uitventen van de volksaard. Nederlanders verkopen niet hun moeder maar wel haar afgedankte spullen. Een lampenkap, lampetkan of kom, een laarzentrekker.
De route is allang uitgestippeld, langs de kraampjes, ik kan er niet om heen. Geen evenement zonder lawaai dus uit luidsprekers klinkt gelal of muziek schalt van heinde en verre. Heel het land laat van zich horen. De alarmfase voor de oranjekoorts wordt verhoogd naar het allerhoogste niveau.
Liever ga ik mijn eigen gang maar dan ben je een verrader. Dus neem ik er nog een. Driewerf hoera.

4 opmerkingen:

De Republikein zei

Nou, dan ga je toch lekker je eigen gang; maar waarom ben je dan aan een gezin begonnen?
Overigens kun je ook gezellig over de markt lopen, terwijl je, zoals ik, anti-koningshuis bent. Gewoon, lekker op de markt je eigen gang gaan en bekenden ontmoeten.
"Dus ik neem er nog een". Moet het bij jou dan altijd met alcohol gepaard gaan?

De Revolutionair zei

Hè getsie, wat enorm burgerlijk, Bloothooi heeft een vlag met oranje wimpel aan zijn gevel hangen. Dat had ik nou nooit verwacht van deze non-conformist.

Cornelis Liché zei

Bloothooi moet gedacht hebben: Het leven is net een feest, alleen moet je zelf de slingers ophangen. Vandaar de oranje vlaggetjes slinger.
Maar waarom hangt bij hem dan de vlag uit ?

Voorzitter Oranjevereniging zei

Het lijkt erop dat Bloothooi wél vlagt, maar zich de gehele dag met geblindeerde ramen op alle etages heeft opgesloten en zodoende zijn kinderen een leuke vrijmarkt heeft ontzegd.