Honig brengt de consument een boodschap. Onder de merknaam op al hun pakjes prijken afwisselend de woorden Samen, Vertrouwd en in een krullerig lettertype Inspiratie. Gemakshalve ga ik er van uit dat deze woorden terug te voeren zijn op de bereiding van bijvoorbeeld Spaghettisaus Bolognesse, Italiaanse kruidensaus, Tagliatelle Roomsaus.
De woorden Samen, Vertrouwd en Inspiratie klinken buiten de keuken alsof de marketingafdeling vooruit loopt op de kerstboodschap van Hare Majesteit.
1 opmerking:
Heel eerlijk gezegd, heer Blootschap, begrijp ik niet waarom u naar die dubbelverpakte en daardoor ook nog eens milieuonvriendelijke prefab troep kijkt. En ik mag toch wel hopen dat u dit soort chemische poedersubstanties al helemáál niet koopt. Want in te grote doosjes verpakte luchtdichte zakjes met 20 soorten E-nummers gecombineerde gefermenteerde, geraffineerde, gehydraliseerde, gehomogeniseerde en gekatalyseerde zetmeelproducten, die duidelijk goedkoper zijn dan de verpakking zelf, kennelijk aan te lengen met water (of misschien wel melk), kunnen nimmer VERTROUWD zijn.
Maar getuige de riante stulpjes in ons dorp, waar verscheidene Honig-telgen zich in plegen te verschansen, hebben deze chemische halffabrikaten de familie geen windeieren gelegd. In dat verband kijkt ik er niet vreemd van op dat u dit wanstaltige merk SAMENbrengt met de even wanstaltige, op de fundamenten van uitbuiting florerende familie, wier met kunstgrepen instandgehouden achternaam ongetwijfeld de INSPIRATIEbron is geweest voor de hoofdkleur van de Honig-doosjes.
Een reactie posten