dinsdag 23 september 2008

Afstand

Met afstand wint de computer het tegenwoordig van de televisie. Op mijn wenken bediend met tekst en beeld. Als het mij uitkomt. Waarom zou ik me horizontaal laten programmeren? Als het ook diagonaal of verticaal kan. Het acht uur NOS journaalgevoel verdwijnt langzamerhand. De hele dag door doseer ik mijn eigen data-drugs. Het abonnement op de vrijzinnig protestante 'radiobode' kan ik eigenlijk wel opzeggen. Dan maar tientjeslid worden. Net als ik dat al ben van BNN en LLinK. Al kijk ik zelf nauwelijks, ik voel me schatplichtig het broodnodige tegengeluid van de kleine publieken te laten klinken. Anders zijn het alleen maar laffe kliekjes die ons voorgeschoteld worden. Daar worden we heel slap en gedwee van.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoe zou het toch komen dat alleen uit de staatsruif meevretende en van tientjesleden levende omroepen nog iets normaals in elkaar kunnen zetten? Nou ja, normaal, eigenlijk helemaal niet normaal wat vooral LLink en BNN maken; goed beschouwd heel zielig zelfs, programma's die niet verder komen dan kleuterniveau, maar toch nét iets beter dan het vullis van de commerciëlen. Over het algemeen is ALLES op de kwelbuis ranzigheid en daarom begrijp ik niet dat je daaraan meebetaalt.
En wederom van die linkse, politiek correcte grachtengordelstreken, waar je ook nog trots voor uitkomt; lid (typisch Nederlandse, calvinistische kleinburgerlijkheid, ergens 'lid' van zijn) van VPRO, LLink en BNN. Nou, wees er maar trots op, meneer Blootbuis.