donderdag 25 september 2008

Modus

Zodra ik mijn mobiele telefoon inschakel is er de keuze tussen normale modus of vliegtuigmodus. Aangezien ik meestal met beide benen op de grond sta, en verder eigenlijk vrij normaal ben, kies ik altijd voor de eerste mogelijkheid.
Vandaag breng ik weer eens enkele uren door als luchtreiziger. Mijn telefoon zet ik helemaal uit. Het risico dat uitgerekend een signaal uit mijn GSM de micro- of andere electronica verstoort en het toestel onbestuurbaar maakt, wil ik voorkomen. Het allerliefste zou ik voor mijn lichaam en geest ook de vliegtuigmodus kiezen. Het blijft namelijk een wonderlijk verschijnsel om als haringen in een potje tientallen kilometers boven de aarde voort te drijven. Dit helemaal normaal vinden, daarvoor heb ik nog geen modus gevonden.

1 opmerking:

Anoniem zei

Beste meneer Bloothoog,
U noemt zich "vrij normaal". Aan welke referentiekader hebt u dit waardeoordeel over uzelf getoetst? Wat is normaal? wie bepaalt dat? Balkenende? Of uw teerbeminde?
U bent duidelijk geen normaal luchtpassagier, want dan had u wel geweten dat de kruishoogte van passagierstoestellen zo rond de 35.000 voet ligt en niet "tientallen kilometers".