maandag 22 september 2008

Evenement



eve-ne-ment
het; -en
1. gebeurtenis als voorwendsel om zoveel mogelijk voertuigen tegelijkertijd op dezelfde plek te krijgen terwijl er nauwelijks parkeerruimte is
2. collectief middel tegen verveling
3. publieke compensatie voor gebrek aan fantasie over tijdspassering in (met name) het weekeinde


4 opmerkingen:

Anoniem zei

Kom op, meneer Bloototo,
Uw hetze tegen auto's begint nu écht vervelende vormen aan te nemen. Voor de rest hebt u gelijk, afschuwelijk, al die publiekstrekkers. Maar ja, ons land is te vol en gaat u dáár nu maar eens de politiek van overtuigen. En weet u, dan loopt het aantal auto's vanzelf terug en zal niemand meer commentaar hebben op uw mpv en cabrio.

Anoniem zei

Hy.po.criet
[de-(m.);-en]
1. blotelaar
2. iemand die tegen iets is, bijv. auto’s, maar er zelf twee bezit
3. inz. kalende m. die tegen evenementen is, maar deze toch bezoekt

Anoniem zei

Als jullie goed lezen en mij, zeer geachte heren Einzelganger en Van Dale, al langer volgen, dan weten jullie dat autobezit niet onderwerp van mijn vermeende hetze is. Nee, beste Bloothooi-criticasters, het gaat om het gedrag van vele autobezitters die voor elk wissewasje achter het stuur kruipen en menen de schaarse openbare ruimte te moeten volplempen met hun blik. Dat gedrag blijft voortdurend inzet van mijn verwondering.
Zelf ga ik drie dagen per week met de fiets naar mijn werk. Bij ons staat de cabrio vrijwel uitsluitend in de garage. Dat scheelt weer een automobiel bij iemand anders voor de deur.
Als alle autobezitters hun carport, garagebox en oprit leegruimen en daar voortaan hun voertuigen stallen ruimt het al aardig op.
U begrijpt, door uw kritiek voel ik me slechts voor een zeer bescheiden deel aangesproken.

Anoniem zei

Dat kun je nu allemaal wel zeggen, Hugo, maar aan autobezit kleeft automatisch het (moeten) stallen van de auto in de openbare ruimte. Niet iedereen heeft een garage, carport of oprit. Ook jij hebt maar één garage, dus óók jij stalt een auto op gemeentegrond.
Heel goed dat je met/op de fiets naar je werk gaat, maar je kunt niet jouw standaard aan anderen opleggen. Dus als je er tegen bent dat men de auto teveel gebruikt én de openbare ruimte te vol met auto's staat, is dat een directie implicatie voor het feit dat je tegen auto's bent. Als je dat laatste ontkent, mag je ook niet oordelen over gebruik en/of stalling van blik door anderen.