zaterdag 27 september 2008

Nooduitgang


Waar is hier de nooduitgang?
Via een binnenlandse vlucht gaat de reis verder naar de Middellandse Zeekust.
Istanbul bevalt me. De taxichauffeurs houden van doorrijden. De gemotoriseerde verkeersdeelnemers zoeken op een eigen wijze hun weg. Ineens begrijp ik het rijgedrag op de Kanaalstraat in Utrecht.
Wel ıs het nodig scherp te blijven bij alle verkopers. De tienerscholieren dıe ik zag bij het uitgaan van hun school dragen een uniform. Met een grijze rok of broek en wit hemd. Daaronder sneakers, vrijwel allemaal van het merk All Stars. En dan het wit/rode model.
Mannen lopen dikwijls gearmd over straat en zoenen elkaar soms. Of slaan de arm over elkaar heen.
Los daarvan wil ik de Turken als broeder van Europa uıtnodigen om toe te treden tot de unie.

O ja, en tijdens een boottochtje over de Bosporus onthulde ik de tweede titel als uıtgever. Een fotoboek met als titel Neem plaats.

1 opmerking:

Anoniem zei

Oooooooooh, wat een heerlijke shot; je hebt ons in het ootje genomen, Blootlol.