donderdag 4 september 2008

Nieuwspapier

Terwijl de hedendaagse nieuwsmiddelen veel sneller zijn, hecht ik nog steeds aan het lezen van de courant. Op donderdag de Volkskrant, vrijdag NRC Handelsblad en zaterdag Het Parool. In verband met mijn werk blader ik elke werkdag door het katern Dichtbij van Algemeen Dagblad/Utrechts Nieuwsblad.

Momenteel heb ik een proefabonnement op NRC Next. Eindelijk een ochtendkrant die wel te behappen is, zo op de nuchtere maag aan het begin van de dag. Dat wil zeggen rond 06.30 uur. NRC Next drukt geen familieberichten af. Het geeft me - tegen beter weten in - de geruststellende gedachte dat er bij lezers geen dierbaren ontvallen.

(illustratie van www.thechap.net)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Zo meneer Bloothooi, dus u leest graag de dagbladen voor de neplinkse pseudo-intelligentsia? Maar met uw cabrio, mpv en trendy ondergoed hoort u zóó graag bij rechts. Dat blijkt ook uit uw geblader in de meest ranzige krant van Nederland, het AD. En de enige echte 'courant', de Stichtse Courant, de Courant van uw eigen dorp, hebt u nota bene de deur uitgedaan. U afficheert uzelf als hét prototype van het nieuwe links lullen, rechts zakkenvullen.

Anoniem zei

Ja Hugo, die Telegraaflezer heeft wel gelijk, je bent gewoon een rechtse bal die linkse kranten leest.

Anoniem zei

Hoewel ik de Telegraaf geen fijne krant vind, moet ik die meneer (of mevrouw) wel gelijk geven Bloothooi. Je leest van die gekke trendy kranten.

Anoniem zei

Nu weet ik wel zeker dat Bloothooi relatieproblemen heeft; zijn stukjes worden steeds bizarder.

Anoniem zei

Zijn bovenstaande reacties niet uit het brein van Blootmans zelf ontsproten? Ik herken namelijk een trend...