maandag 29 september 2008

Tussen

Tussen hier en daar, tussen geschiedenis en heden, tussen oost en west, tussen vandaag en morgen, tussen mate en meer, tussen mooi en lelijk, tussen ramhadan en ongeloof, tussen geschiedenis en heden verblijf ik onder vrienden.
Omarmd door een mooi land en een rijke geschiedenis.
In het resort word ik zo op mijn gemak gesteld dat ik me er ongemakkelijk bij voel. In deze facade van verwennerij, deze betonnen burcht boordevol barretjes, de overdaad aan middelmaat, kastelen afgeladen met toeristen, lusthoven voor de gewone man, gebouwd op fundamenten van indolentie zoek ik het strand. Het begrip 'aan zee'
is relatief.
Na vier zwambaden, drie restaurants, vijf barretjes en een groot gazon bereik ik eindelijk een kiezelstrand. Kalm kabbelend volgen de golfjes.

3 opmerkingen:

Anoniem zei

"Zwambaden". Wel heer Blootbad, dáár bent u inderdaad op uw plaats, in een zwambad, want zwammen doet u, daar in Baardmanland.

Anoniem zei

De vrees is dat de hoeveelheid Gon Tinic mıj parten speelt bij het nachtelijke bijwerken van Bloothooi.

Anoniem zei

Zeker met een Turkse schone aan uw zijde...