zaterdag 20 september 2008

Voorzichtig


Bezorgdheid van vaders en moeders deed ik vroeger af als ouderlijke bemoeienis. Nu zelf verantwoordelijk voor een zoon van bijna vijf en een dochtertje van 2,5 kijk ik daar heel anders tegenaan. Graag wil ik ze behoeden voor zoveel lelijkheid en lompheid die ze in de boze buitenwereld te wachten staat.
Net als sergeant Phil Esterhaus in de Amerikaanse politieserie Hill street blues wil ik ze elke dag, tot vervelens toe, op het hart drukken:
'Hey, let's be careful out there'.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hill Street Blues, daar ging ik vroeger voor zitten; een geheel nieuw concept had zijn intrede gedaan. Prachtige serie, met meer dan prachtige karakters. De lol was er echter voor mij af, toen bleek wat voor 'oplossing' de scriptschrijvers hadden verzonnen voor de plotselinge dood in 1983 (dat jaartal moest ik ff opzoeken) van acteur Michael Conrad, Phil Esterhaus in de serie. Phil had een nymfomane vriendin in de serie, Grace Gardner (actrice Barbara Babcock). Kort na de dood van Michael werd in een aflevering door, naar ik meen, captain Frank Furillo, besmuikt bekendgemaakt dat sergeant Esterhaus een hartstilstand had gekregen toen hij, bovenop Grace gelegen, klaarkwam. Inderdaad een leuke 'grap', maar niet als de acteur in kwestie écht is overleden. Toen was datzelfde nieuwe, prachtige concept ineens afgedaald tot het niveau van al die andere goedkope, platte Amerikaanse series.