donderdag 14 mei 2009

Goedemorgen



Daar zijn we weer. Aan de slag voor het salaris. Vandaag er op uit. Verslag doen van een evenement. Dus met professionele permisie de deur uit. Zo lijk ik een ontsnapte loonslaaf of op een soort proefverlof uit een dolhuis, het dagverblijf voor gelukzoekers.
Weg van achter een bureau, geen computer voor de neus en eens een ander uitzicht dan Microsoft Outlook en Word.
De buitenwereld wacht. 'Hallo, ik ben er even niet', luidt de boodschap. Hierover piepen laat ik achterwege, een bericht inspreken is onnodig.
'Hij zit niet op zijn plek', zullen tevergeefse bellers horen. Ach, wie zal hem missen?


3 opmerkingen:

Hans zei

Getverderrie Blootslaaf, doe jij nu ook al mee? "Hij zit niet op zijn plek,..."
Ze moet het een plekje geven.
Hij eindigde op de twee plek.
Hij heeft een mooie staplek.
Da's een prima plek.
De mooiste plek van Nederland.
Er is minder plek op de Dam.
Alle anbieders op één plek.

Waar is ons oude vertrouwde "plaats" gebleven? Al die indolente idioten lopen weer achter elkaar aan met hun domme teksten: "ik had zoiets van, als ik het geen plek geef...".
En wat blijkt, ook Bloothooi doet er aan mee.
Bah, bah en nog eens een heel grote BAH!
Trouwens, bureelklevers horen achter hun bureel te zitten...

Mark zei

Ik ben meer benieuwd naar welk evenement onze razende reporter afreist of beter waar dit plaats zal vinden. Zou het de boekpresentatie van Liesbeth Lagemaat zijn ? Dat is in Utrecht, is hij wel weer lekker op tijd thuis. Of zou hij naar het Koggetreffen in Kampen gaan. Lekker bootjes kijken in de baas zijn tijd en daar een leuk verhaaltje over schrijven. Of gaat hij toch weer de gewezen DJ uithangen op het Hold tight....Discomania ! festijn in Veenendaal. Dat zal me een dolle boel worden. Binnenkort zullen we ongetwijfeld een cursiefje aantreffen op Bloothooi. Geschreven in de baas zijn tijd. Heeft hij eindelijk een gesubsidieerde Blog.

De Ambtenarenhater zei

Volgens mij is hij naar de CBP (Conferentie voor Bureelklevende Pennelikkers). Tenminste, ik zag 'm daarnet nog zitten wegdoezelen tijdens een inhoudsloos betoog van een ambtenaar met veertig jaar "werk"ervaring.