vrijdag 22 mei 2009

Mededeling



Als reiziger hoor ik vanzelf omroepen als de trein minder op tijd binnenkomt. Of op een ander perron.
‘Dingdong. Dames en heren, …’, begint steevast zo’n bericht. Zelfs met alle automatisering en computerprogramma’s vandaag de dag blijkt een omroepinstallatie zeer effectief.
Turend naar de vertrektijden op de monitor valt mijn oog op een foutmelding. Precies zoals thuis op mijn eigen computerscherm. Zo’n Microsoft mededeling over 'default' en nog wat van die acrabadara.
Zouden ze bij de NS ook Vista gebruiken, vraag ik me bezorgd af. En is dat dan soms de reden voor de wissel- of seinstoringen die menig station teisteren.
Nu ja, wat maakt het uit. Al gaan alle servers plat. Al ligt het hele netwerk er uit. De spoorbaanbeambten blijven omroepen. Desnoods met een roeptoeter.


3 opmerkingen:

E.I. Kipping zei

Zeg Blootspoor, wat is acrabadara?

Bloothooi zei

Abacadabra dus, maar dan met onjuiste spelling.

E.I. Kipping zei

Domme man...