zaterdag 9 mei 2009

Verder



Het weekeinde is begonnen. De rouw vervangt een hoop rumoer. Nu moeten nabestaanden het zelf doen. Zonder de royale aandacht.
Het verhaal van een volksfeest als aanloop naar een lang weekeinde is ten einde. Door één man in zijn auto aan gruzelementen gereden. Hij kegelde vol gas monarchisten omver en schreef geschiedenis. Een aanslag op het gezonde verstand maar wat hem bezielde is meegegaan in zijn graf.
De lijkt rijp om het te laten rusten. De massa geeft het verdriet terug aan de intimi. Het land wil door. We moeten verder.

1 opmerking:

Hans zei

Je moet wel heel ver zijn gezakt, Blootblad, om dergelijk vullis op je weblog af te beelden. Net zoals al die bladen en kranten, die beweren dat "heel Nederland rouwt". Waar baseren ze die wetenschap op? Waarom telkens weer van die overdreven aandacht voor dergelijke zaken? Waarom altijd weer dat gedweep met het koningshuis? Het koningshuis is gebouwd op de fundamenten van uitbuiting. Alleen maar bij de adel erft men titels. "Wat een sterke vrouw is die Beatrix toch". Ja, dank je de koekoek, ik kan ook sterk zijn met 100 door de burgers betaalde lijfwachten om mij heen. Die "koninklijke familie" lacht ons uit, ze leven in overdreven welstand op onze kosten. Straks krijgen we een allochtone koningin, waarvoor we moeten buigen of knikken; het is werkelijk te gek voor woorden.
Graag weer terug naar je gewone 'doen', Bloothooi. Ik raak telkens enorm uit mijn hum als ik die familie Van Oranje met hun inteeltkoppen zie.