dinsdag 2 juni 2009

Navel

Samen met mijn zoontje van vijf graaf ik graag een kuil op het strand. Ze zullen wel denken dat we Duitsers zijn, schiet het door mijn hoofd. De drang om kuilen te graven komt vast en zeker omdat ik voor een zestiende deel 'van Duitsen bloed' ben, stel ik schaamteloos vast.
Wij hebben in elk geval plezier. Hoewel we als 'werkmannen' onze taak bloedserieus nemen. Er zijn collega's elders aan de Noordzeekust die er geld mee verdienen. De gemeente Katwijk en lokale ondernemers huren dit seizoen studenten in om kuilen te graven. Een extra service voor Duitse badgasten. Voor mijn zoontje en mij gaat er niets boven een met eigen handen (en schop natuurlijk) gecreëerd gat. Dat ons na gedane arbeid als navel van de aarde aanstaart.
Zelf ben meer ik meer van het grove grondverzet. Werkman Boudewijn helpt mee waar hij kan en bouwt ondertussen bankjes, trappetjes, torentjes of een zolder.
We gaan door tot het gaatje, dat wil zeggen, tot we het zat zijn. Soms geloven we een eind op weg te zijn naar 'down under'. Mijn zoontje verdwijnt bijkans ondergronds. Zelfs rechtopstaand is zijn kruin nauwelijks zichtbaar. Onledig over de ideale hellingshoek van dertig of veertig graden graven we door. Tegen het instortingsgevaar nemen we ferme maatregelen. Als we klaar zijn, gooien we 'm gewoon weer dicht.

7 opmerkingen:

Hans zei

Hieperdepiep hoera, Bloothooi gaat door...
Ik vind wel dat je "van Duitschen bloed" moet schrijven.

Mark zei

Hé Bloothooischreeuwer, ja ik bedoel jou Hans. Het was gisteren al duidelijk dat Bloothooi door ging. Beetje late reactie dus. Dit was inmiddels al weer bijdrage nummer 367 en niet 366 als we jouw telling van gisteren mogen geloven. Kijk maar eens goed naar de tellers aan de zijkant. 2008 heeft 214 plaatsingen opgeleverd en 2009 tot en met vandaag 153. Totaal 367. Ik geloof dat ik toch maar een hypotheekofferte bij jou ga aanvragen. Scheelt vast weer een procentje rente.

Hans zei

Het jaar 2008 kende 366 dagen, maar dat werd vóór 2 juni bepaald door de schrikkeldag.
Het jaar 2009 kent 365 dagen. Wat er aan de zijkant staat, interesseert mij niet. Het is een wet van Meden en Perzen, dat van 2 juni 2008 tot en met 1 juni 2009 365 dagen en dus 365 plaatsingen kent. Het is dan gebruikelijk dat één dag later, dus in dit geval de dag van de 366ste plaatsing, op 2 juni 2009 het feestje wordt gevierd. En iemand feliciteren met een willekeurig aantal plaatsingen slaat nergens op. Je zit er dus gewoon naast, meneer Renkema.

Mark zei

Waar ging het fout ? Jij hebt gelijk dat 2 juni de geboortedag is van Bloothooi, ik heb gelijk dat de teller 367 aangeeft. Lekker belangrijk. Meer belangrijk is natuurlijk om te weten vanaf hoe laat wij welkom zijn in huize Bloothooi om het glas te heffen om dit heugelijke feit te vieren. Heb jij al iets gehoord meneer Hermans ?

Hans zei

Glas heffen in huize Bloothooi? Dat lijkt mij een utopie...

Roepende in de woestijn zei

Of een fata morgana.
Bloothooi mag trouwens best eens een reactie geven. Hij zegt dat hij niet vanaf zijn werk naar zijn weblog surft omdat dit anders een vervuiling geeft van het aantal bezoekers van zijn site en dat geeft een vertekend beeld. En dat wil hij niet. Ik verdenk hem er echter van dat hij stiekem vanaf de pc van een collega inlogt om de reacties te lezen. Dus Bloothooi, hoe laat knallen de kurken ? Het is voor ons ook wel fijn om een beetje te weten waar wij aan toe zijn. Kunnen we er een beetje rekening mee houden.

Informeer ons: bel, sms, e-mail, twitter, kan mij het schelen, zoek contact !

Hans zei

Wat een linke loetje die Blootabsent, blijft de hele avond weg omdat hij te beroerd is zijn meest trouwe aanhangers van een drankje te voorzien.
Staat je mooi hoor, Blootglas...